\"Z 1,2 milionu aut, která jsou u Škody postižena, máme v současnosti pro 400.000 aut certifikáty, abychom je mohli upravit,\" řekl dnes Maier. Technické řešení se podle něj chystá i pro další auta.
Koncern Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Při jízdě auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se mimo jiné týká asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Na možné odškodnění zákazníků byl dnes dotázán i Sobotka. \"Předpokládám, že Škodovka bude postupovat v souladu s naší národní legislativou a bude postupovat v souladu s předpisy, které platí v Evropské unii,\" podotkl. Škoda si podle něj nemůže jako renomovaná firma dovolit cokoliv jiného, než jednat v souladu s předpisy.
Na automobilky Škoda Auto a Volkswagen podalo kvůli takzvané dieselgate zatím žalobu několik Čechů. Požadují statisícové odškodnění za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin.
Maier dnes poznamenal, že situace evropských a amerických zákazníků koncernu Volkswagen se zásadně liší. V USA musí německá společnost platit miliardové odškodné.