Předním automobilkám v USA v březnu převážně klesl prodej

03.04.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Detroit (USA) 3. dubna (ČTK) - Prodej aut předních automobilek ve Spojených státech v březnu převážně klesl. Dařilo se pouze největšímu místnímu výrobci, General Motors, jehož prodej se zvýšil o téměř dvě procenta. Naopak prodej Fordu prudce klesl o více než sedm procent a nižší byl i prodej společností Toyota a Fiat Chrysler. Prodej Volkswagenu se zvýšil o 2,7 procenta.

Prodej aut v USA rostl od konce recese a loni se dostal až na rekordních 17,55 milionu. V prvních dvou měsících letošního roku však klesl. Investoři a analytici nyní sledují všechny signály, aby určili, zda současný cyklus růstu se přiblížil svému konci.

Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávají, že v celoročním přepočtu odbyt osobních a lehkých užitkových vozidel v březnu činil 17,3 milionu vozů. V únoru dosáhl 17,58 milionu vozů a v lednu 17,6 milionu.

Mnoha automobilkám rostl prodej sportovně-užitkových a lehkých užitkových vozidel, ale prodej osobních aut klesl. Spotřebitelé se vyhýbají menším vozům, protože ceny benzinu zůstávají nízké.

Prodej Fordu prudce klesl, protože Ford ve srovnatelném období loni zaznamenal vysoký růst díky prodeji půjčovnám a vládním úřadům. Letos se prodej Fordu v této kategorii snížil o téměř 17 procent. Prodej pickupů F-Series ale o deset procent vzrostl.

Některé automobilky ve snaze přilákat kupující nabízejí výrazné slevy a další pobídky k prodeji. Podle konzultační společnosti LMC Automotive dosáhly pobídky za březen rekordní průměrné částky pro tento měsíc, 3768 dolarů (95.600 Kč) na auto. Povzbudivé nejsou ani zprávy, že zásoby prodejců aut jsou vysoké, což dělá starosti odborníků, protože by to mohlo znamenat, že pro automobilky bude stále těžší prodávat nové vozy a vyvolat cenovou válku. Ta by pak mohla podkopat zisky firem, napsaly agentury AP a Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK