Hruška v pondělí tvrdil, že stávku podporuje 80 až 90 procent řidičů firmy. Pokud by stávkovali, většina spojů by nevyjela. ČSAD Vsetín přitom obstarává skoro polovinu dopravní obslužnosti ve Zlínském kraji, především příměstskou dopravu na Zlínsku a Vsetínsku, kde zajišťuje i MHD. Podle Hrušky odboráři stávku odvolali, protože ve Zlínském kraji zůstal ČSAD Vsetín osamocen.
Řidiči ostatních dopravců se totiž rozhodli stávku podpořit nejvýše vylepením letáků v autobusech. Podle ředitele ČSAD Vsetín Oldřicha Holubáře odbory oznámily zrušení stávky dopisem. \"Spadl nám kámen ze srdce. Jsem rád, že se tak rozhodly. Byl by to zbytečný problém. Dopady na cestující i na zaměstnavatele by byly významné,\" řekl ČTK Holubář.
Firma ČSAD Vsetín by při tak masivním zapojení do stávky nebyla schopna zajistit náhradní dopravu. Stávka by podle Holubáře byla neopodstatněná. Zlínský kraj byl totiž prvním, kdo situaci danou nařízením vlády vyřešil. Zastupitelstvo uvolnilo 73,5 milionu korun pro tyto účely a hejtmanství peníze dopravcům na základě uzavřených dodatků smluv posílá každý měsíc. Fakt, že řidiči peníze obdrželi, ČTK potvrdili i odboráři dalších dopravců.
O zvýšení mezd řidičů linkových autobusů rozhodla loni vláda. U řidičů mzda od ledna letošního roku vzrostla z dřívějších 71,60 Kč na hodinu na 98,10 koruny. Z 50 korun na hodinu asi na 88 Kč se zvýšil příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami. Nově byl zaveden příplatek za náročné pracovní prostředí ve výši 6,60 Kč za hodinu. Podle odborů ale dostali řidiči v některých krajích přidáno méně, než očekávali.