Podle hejtmana nemají řidiči v Libereckém kraji důvod stávkovat. \"Kraj udělal co mohl,\" řekl. Zástupce odborové organizace BusLine Jiří Kuchynka potvrdil, že s výsledkem jednání je spokojen. \"Máme nové jednací řízení, máme nové smlouvy, které počítají už s dalším navýšením mezd řidičů, takže pokud vláda v příštím roce zvedne minimální mzdu, nebudeme už muset absolvovat to martýrium, které jsme absolvovali, ale jen se to přepočítá a do firem poputuje víc peněz,\" řekl novinářům Kuchynka. Podle odboráře není v Libereckém kraji důvod stávkovat, několik jednotlivců ale nevyjede.
Ve společnosti BusLine, která je největším dopravcem v Libereckém kraji, se ke stávce přihlásila necelá desítka řidičů. \"Tady (v Libereckém kraji) jsme schopni zajistit dopravní obslužnost v plném rozsahu, horší je to v sousedním Ústeckém kraji, kde máme podepsány všechny řidiče,\" řekl ČTK předseda představenstva Radek Chobot. Zvýšení mezd ve společnosti BusLine stojí podle něj od Nového roku měsíčně zhruba šest milionů korun, které vyplatí navíc. \"V průměru dostali řidiči přidáno 3000 až 5000 korun, do současné doby jsme ale nehradili prémiovou složku, protože jsme nevěděli, jak to na těch krajích bude vypadat. Od března budou řidiči dostávat i prémiovou složku,\" dodal Chobot.
Liberecký kraj objednává autobusovou dopravu v rozsahu kolem 13 milionů kilometrů, zajišťuje ji osm dopravců. Liberecký kraj si připravil na kompenzace 60 milionů korun, třem největším dopravcům rozdělil 17 milionů korun, víc smlouvy a zákon o veřejných zakázkách přidat nedovolují. Firmě BusLine stačily peníze jen do 15. března, ČSAD Liberec do poloviny června, dohodly se proto s krajem na ukončení smlouvy k 31. květnu a kraj teď s dopravci vyjednává smlouvy nové. Ty už zohlední i růst mezd. O něco déle vydrží peníze od kraje ČSAD Česká Lípa, i tam ale chtějí smlouvu ještě letos ukončit. ČTK to dnes řekl předseda představenstva David Mahdal.