Největší posílení plánují České dráhy na lince Tábor - Bechyně, kde se kapacita vozidel zdvojnásobí. O zhruba 70 procent bude posílena kapacita na trase mezi Českými Budějovicemi a Českým Krumlovem, uvedla Pistoriusová. Dopravce bude posilovat zejména tam, kde očekává poptávku a kde je nasazení záložních kapacit technicky možné.
Šoféři linkových autobusů chtějí protestem poukázat na nízké mzdy v oboru, které v řadě případů nezlepšilo ani vládní nařízení stanovující od začátku roku vyšší minimální mzdu. Vláda stanovila od začátku letošního roku minimální mzdu na 98,10 Kč za hodinu jízdy a na 88 korun za hodinu čekání. Nově byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za náročné pracovní prostředí.
Podle odborů ale řidiči v některých krajích dostali přidáno méně, než očekávali. Firmy například zvýšily sazby podle vládního nařízení, šoférům ale na druhou stranu snížily odměny. Některé kraje zase souhlasily se zvýšením mezd jen do měsíční výše 16.400 korun hrubého, což odpovídá hodinové mzdě podle vládního nařízení při 37,5 hodiny odpracovaných týdně. Části řidičů podle odborářů platy nevzrostly ani na minimum stanovené vládou.