Předkladatelka novely Šlechtová uvítala schválenou podobu změny zákona. Zkrátí podle ní třeba řízení pro stavbu na ohlášku ze 30 na 15 dnů a usnadní v sousedství měst budování liniových staveb - inženýrských sítí, silnic či železnic. Také ocenila, že poslanci odmítli návrh umožňující zahájení staveb dálnic i před vyvlastněním pozemků. Výhrady má ale k posunutí termínu pro aktualizace územních plánů měst a k vyřazení vodních děl ze společných stavebních řízení.
Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) také uvítal zkrácení povolování staveb. Novela podle něj rovněž zbaví drobné stavebníky administrativní zátěže například při výstavbě rodinných domů. Nové znění umožní každému postavit si skleník, kůlnu nebo bazén bez následného povolování, uvedl Sobotka.
Odborníci a podnikatelé ve stavebnictví oslovení ČTK jsou také vesměs spokojeni se schválenou novelou. Podle všech oslovených je ovšem nezbytné, aby se co nejdříve začalo pracovat na úplně novém stavebním zákoně.
Viceprezidentka Hospodářské komory ČR Irena Bartoňová Pálková považuje stejně jako Šlechtová za zásadní nedostatek, že do jednotného řízení zrychlujícího povolování staveb nejsou zahrnuta vodní díla. Schválení vodních děl, tedy i vodovodního řadu, dále zůstává v kompetenci ministerstva zemědělství. Prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák novelu považuje za nezbytné minimum pro zrychlení další výstavby. \"Náš zásadní požadavek na jeden úřad, jedno řízení a jedno rozhodnutí pro všechny povolovací procesy však stále trvá a nebyl naplněn,\" sdělil.
I podle prezidenta Svazu podnikatelů ve stavebnictví v ČR Václava Matyáše je nutná celková změna stavební legislativy i kompetenčního zákona, který rozděluje pravomoci mezi resorty. Analytik společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda uvedl, že budou potřeba další novely, protože stávající zákony stále výrazně zpomalují a prodražují stavby.
Novelu značně zkritizovala například stavební skupina Metrostav, která se podílí na řadě rozsáhlých staveb v Česku i zahraničí, například na stavbách dálnic, tunelů či metra. Podle mluvčího Metrostavu Vojtěcha Kostihy neřeší novela žádné z podstatných problémů českého stavebnictví. \"Nepříjemnou situaci tedy už může změnit jen Senát nebo prezident,\" uvedl.