Podnik omezil provoz na linkách 6, 9 a 10, které doplňují páteřní linky v ranních a odpoledních hodinách. Podle Moryse omezení určitě potrvá do konce týdne, v pondělí už by se situace měla vrátit k normálu. \"Nesouvisí to se stávkou dopravních odborů, ale s vysokou nemocností řidičů,\" řekl ředitel.
Podnik zaměstnává 970 řidičů, potřeboval by jich nabrat ještě skoro 50. Ve stavu nemocných je dnes 108 řidičů. Kvůli nedostatku řidičů, se kterým se podnik potýká dlouhodobě, a vysoké nemocnosti podle Moryse musejí řidiči dělat více přesčasů. Pak jsou vyčerpaní, což se projevuje opět vyšší nemocností.
Průměrný plat řidičů DPO byl loni 24.688 korun. Předseda Základní organizace odborového svazu Dosia při DPO Ivo Protivínský řekl, že ve výši mezd je ostravský podnik mezi dopravními podniky v celé republice až na osmém místě. Vedení firmy už jedná s odbory o navýšení mest a blíží se dohodě. Morys řekl, že tarifní mzdy řidičů by tak už od května mohly vzrůst zhruba o 2500 korun. Jedná se navíc i o zavedení příplatku za nulovou absenci, který by mohl činit 500 korun měsíčně.
Morys řekl, že DPO zkoušel sehnat zaměstnance i na Dole Paskov, kde minulý týden skončila těžba uhlí a odkud odešlo přes 1000 lidí. \"Žádný zásadní efekt z toho není. Horníci jsou zvyklí na jinou mzdu,\" řekl Morys.