Příkladem úspěšně dosaženého kompromisu je podle něho Jihočeský kraj, kde se zástupci odborů s dopravními firmami na způsobu zvýšení mezd dohodli ve středu. Naopak vedení Jihomoravského kraje pokračuje podle odborů v zastrašování stávkujících. Nově se kraj snaží stávku zneplatnit a podal ke krajskému státnímu zastupitelství podnět k prošetření okolností vyhlášení stávky a k případnému podání žaloby na neplatnost stávky, uvedl Pomajbík.
Přestože se protesty v Jihomoravském kraji mohou opakovat, a to i s rostoucí intenzitou, není podle něj cílem odborů stávkovat, ale přimět zaměstnavatele a kraj k dohodě o zvýšení mezd šoférů. Pokud se tak nestane, hrozí hromadné výpovědi šoférů, které by dopravní obslužnost v kraji značně zkomplikovaly.
Právě Jihomoravský kraj zasáhla dnešní stávka nejvýrazněji. Kromě něj se protest zásadněji projevil v Olomouckém kraji a částečně také v Pardubickém kraji. K protestujícím linkovým autobusům se rovněž připojila MHD v České Lípě.
Šoféři linkových autobusů chtějí protestem poukázat na své nízké mzdy, které v řadě případů nezlepšilo ani vládní nařízení zvyšující od začátku jejich minimální mzdu. Vláda stanovila od začátku letošního roku minimální mzdu na 98,10 Kč za hodinu jízdy a na 88 korun za hodinu čekání. Nově byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za náročné pracovní prostředí.
Podle odborů řidiči v některých krajích dostali přidáno méně, než očekávali. Firmy například zvýšily sazby podle vládního nařízení, šoférům ale na druhou stranu snížily odměny. Některé kraje zase souhlasily se zvýšením mezd jen do měsíční výše 16.400 korun hrubého, což odpovídá hodinové mzdě podle vládního nařízení při 37,5 hodiny odpracovaných týdně. Části řidičů podle odborářů platy nevzrostly ani na minimum stanovené vládou.