Konsorcium Združenie D1 Prešov, jehož součástí jsou kromě společností Eurovia CS a Metrostav i firmy Eurovia SK, Metrostav Slovakia a přední slovenská stavební společnost Doprastav, předložilo ze všech účastníků tendru nabídku s nejnižší cenou 356,35 milionu eur (9,6 miliardy Kč). Podle mluvčí slovenského ministerstva dopravy Karolíny Ducké stát s konsorciem ještě vyjednal slevu 15,2 milionu eur (410 milionů Kč).
Součástí zakázky je také vybudování 2,2 kilometru dlouhého tunelu, 18 mostů a dvou dálničních křižovatek. K vyšším nákladům by podle dřívějších informací mohla přispět plánovaná betonová vozovka místo obvyklého asfaltového povrchu. Úsek by měl být hotov za čtyři roky.
Jihovýchodní obchvat Prešova je jedním z mála dosud nepostavených úseků slovenské dálnice D1 z Bratislavy přes Žilinu do Košic na východě země. Stát rovněž plánuje postavit severní obchvat Prešova. Nové silnice mají odklonit tranzitní dopravu z města.
Na vysokou cenu plánovaných silnic u Prešova dříve upozornili vládní ekonomové. Nevládní institut INEKO zase uvedl, že tendr na jihovýchodní obchvat Prešova stát vypsal téměř současně s dalšími dvěma soutěžemi na výstavbu jiných úseků dálnic, což mohlo ovlivnit cenové nabídky firem.