\"Po celou opravu do konce roku 2018 budou vždy fungovat pro automobily dva pruhy v obou směrech, ale zúžené,\" uvedl. Provoz tramvají po jedné koleji řídí světelná signalizace i pracovníci dopravního podniku.
Fronty na opravovaném mostu směrem na Lochotín a Karlovy Vary i Most se ráno ani dopoledne netvořily. V protějším směru do centra, kde zatím žádné omezení dopravy není, ale stála dlouhá řada automobilů. Tato situace je častá, zejména mezi 07:00 až 10:00, a hlavně v pondělí a v pátek.
\"Pokud tam pojedou řidiči plynule, tak se kolony tvořit nebudou. Apeluji na ně, aby se maximálně věnovali jízdě a využívali propustnost provizorní komunikace,\" uvedl Zdeněk Kuťák z Ředitelství silnic a dálnic.
\"Trochu nás uklidňuje situace, kterou jsme zažili na Rokycanské a díky dopravním opatřením a ukázněnosti řidičů se tam zácpy netvořily,\" řekl primátor Martin Zrzavecký (ČSSD).
Stavbaři budou ode dneška po deset dnů demontovat z pohledu od centra pravou tramvajovou trať, místo po kolejích pokryjí provizorním asfaltem. \"Poté se tam posunou auta a můžeme uzavřít půlku mostu (jednoho, na Lochotín),\" řekl Vodička. Od jeho středu vzniknou dva pruhy pro automobily a pro stavbaře bude volný široký chodník a část současné komunikace. Mezi 20. až 22. dubnem začne ubourávání římsy.
Podle Vodičky jde o složitou stavbu. \"A navíc za provozu. Pořád tam budou jezdit auta metr od strojů a dělníků,\" uvedl. Letos opraví Colas CZ kompletní mostní svršek včetně tramvajové trati, příští rok od března bude opravovat druhý most do centra. Do konce roku 2018 tam vznikne zúžený chodník a díky němu tři jízdní pruhy namísto dvou.
Most Generála Pattona z roku 1971, který leží na silně přetížené hlavní spojce největších sídlišť Lochotín a Vinice se středem města, měří 227 metrů. Oprava přijde na 167 milionů Kč.