ACEA upozornila, že k vysokému růstu v březnu přispěla i skutečnost, že velikonoční svátky letos připadly na duben, zatímco loni byly v březnu. Nejvýrazněji vzrostl březnový prodej v Itálii, a to o 18,2 procenta. Ve Španělsku se zvýšil o 12,6 procenta, v Německu o 11,4 procenta, v Británii o 8,4 procenta a ve Francii o sedm procent.
Prodej Toyoty v březnu stoupl o 19,2 procenta a Nissanu o 18,2 procent. Odbyt automobilky Fiat Chrysler vzrostl o 17,7 procenta. Největší evropskou automobilkou zůstala skupina Volkswagen, její prodej se však zvýšil jen o 6,5 procenta na téměř 403.300 vozů a podíl na trhu EU klesl na 21,3 procenta z loňských 22,3 procenta. Součástí skupiny je i česká automobilka Škoda Auto, jejíž prodej v EU vzrostl v březnu o 8,9 procenta a ta celé první čtvrtletí o 7,6 procenta.
Loni se prodej aut v EU zvýšil o 6,8 procenta na 14,641 milionu vozů a vyšší byl již třetím rokem za sebou. ACEA na počátku letošního roku odhadla, že v letošním roce tempo růstu prodeje nových aut prudce zpomalí na jedno procento.