DPP si letos zadal analýzu čtyř variant stavby a nejlépe z ní vyšla výše zmíněná. V možnostech pracoval dopravce například s výstavbou trasy z Pankráce na Nové Dvory, zbylý úsek do Písnice by budoval následně. Další možností byla stavba úseku Pankrác - Písnice, avšak nebyly by vybudovány stanice, u kterých je problém s výkupy pozemků - vlaky by pod místy, kde mají být, projížděly.
Město má dlouhodobé problémy s výkupy pozemků. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit například v Krči developerské projekty.
Kromě úseku z Pankráce do Písnice, má vést metro D také z Pankráce na Náměstí Míru. O stavbě tohoto úseku se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady na celou trasu se předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun.