Rozhodnutí dozorčí rady nemusí schvalovat rada ani zastupitelstvo hlavního města. Pouze jej dostanou na vědomí. V dozorčí radě jsou kromě zástupců vládnoucí koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice i představitelé opozice a zaměstnanců podniku. Dnešní rozhodnutí rady bylo jednomyslné.
DPP si letos zadal analýzu čtyř variant stavby a nejlépe z ní vyšla ta, která byla dnes schválena. Dalšími možnostmi byla výstavba trasy z Pankráce na Nové Dvory, zbylý úsek do Písnice by se budoval následně. Další možností byla stavba úseku Pankrác - Písnice, avšak nebyly by vybudovány stanice, u kterých je problém s výkupy pozemků - vlaky by pod místy, kde mají být, projížděly.
Město má dlouhodobé problémy s výkupy pozemků. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit například v Krči developerské projekty.
Kromě úseku z Pankráce do Písnice, má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady na celou trasu se předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun.