Výdaje za inzerci v televizích se meziročně zvýšily o téměř 16 procent na 10,08 miliardy korun. Inzertní příjmy v tisku se zvýšily o čtyři procenta na 3,95 miliardy Kč a v rádiích vzrostly o desetinu na 1,56 miliardy Kč. Venkovní reklama zaznamenala pokles o 1,4 procenta na 1,02 miliardy Kč.
Nejvíce firmy utratily za reklamu na motorová vozidla, přívěsy a návěsy, celkem 289 milionů korun. Obchody s kutilskými potřebami utratily kolem 213 milionů a supermarkety a potravinové řetězce vydaly 204 milionů korun.
Dnes na pražském výstavišti v Letňanech začíná mezinárodní veletrh reklamy, médií, polygrafie Reklama Polygraf a veletrh obalových inovací a technologií Obaly. Končí 26. dubna.
Za celý loňský rok vzrostly výdaje do reklamy bez internetu o 13 procent na 80 miliard Kč v ceníkových cenách. Největší podíl měla inzerce v televizích, která meziročně posílila o 19 procent na 42,38 miliardy Kč.
Celosvětové výdaje na reklamu podle odhadů loni vzrostly o 4,6 procenta na 579 miliard dolarů a letos by mohly překročit 600 miliard dolarů (zhruba 15 bilionů korun).