Výdaje na reklamu do března vzrostly o desetinu na 16,6 miliardy

24.04.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. dubna (ČTK) - Výdaje na reklamu vzrostly v prvním čtvrtletí meziročně o 11 procent na 16,6 miliardy korun v ceníkových cenách. Téměř dvě třetiny zadavatelé utratili za reklamu v televizích, které zároveň zaznamenaly největší nárůst. Vyplývá to z údajů Nielsen Admosphere. Číslo nezahrnuje reklamu na internetu.

Výdaje za inzerci v televizích se meziročně zvýšily o téměř 16 procent na 10,08 miliardy korun. Inzertní příjmy v tisku se zvýšily o čtyři procenta na 3,95 miliardy Kč a v rádiích vzrostly o desetinu na 1,56 miliardy Kč. Venkovní reklama zaznamenala pokles o 1,4 procenta na 1,02 miliardy Kč.

Nejvíce firmy utratily za reklamu na motorová vozidla, přívěsy a návěsy, celkem 289 milionů korun. Obchody s kutilskými potřebami utratily kolem 213 milionů a supermarkety a potravinové řetězce vydaly 204 milionů korun.

Dnes na pražském výstavišti v Letňanech začíná mezinárodní veletrh reklamy, médií, polygrafie Reklama Polygraf a veletrh obalových inovací a technologií Obaly. Končí 26. dubna.

Za celý loňský rok vzrostly výdaje do reklamy bez internetu o 13 procent na 80 miliard Kč v ceníkových cenách. Největší podíl měla inzerce v televizích, která meziročně posílila o 19 procent na 42,38 miliardy Kč.

Celosvětové výdaje na reklamu podle odhadů loni vzrostly o 4,6 procenta na 579 miliard dolarů a letos by mohly překročit 600 miliard dolarů (zhruba 15 bilionů korun).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK