\"Vzhledem k nepřipravenosti velkých, zejména infrastrukturních projektů ze strany veřejného sektoru, naší společnosti mírně poklesly tržby. I tak jsme ale již posedmé obhájili první místo mezi stavebními společnostmi na českém trhu,\" uvedl Kostiha.
Nedostatek projektů na českém trhu Metrostav nahrazuje projekty v zahraničí, zejména v Polsku, na Slovensku a ve Skandinávii. V listopadu předal investorovi tunel u Veitastrondu v Norsku a dokončil protipovodňová opatření na polské Nise. V Gdaňsku stavěl úsek dálnice S7 dlouhý 21 kilometrů. Zakázky získal i v Bělorusku, na Islandu, v Norsku nebo Turecku. \"Bez Slovenska, které považujeme interně za domácí trh, zahraniční tržby představují přes pětinu celého obratu, se Slovenskem je to asi třetina. Dobrý hospodářský výsledek vytvořily zejména zahraniční projekty,\" doplnil Kostiha.
V Česku Metrostav pokračuje například v modernizaci traťového úseku Plzeň - Rokycany, kde u Ejpovic razí tunel. Ten bude s délkou 4,15 kilometru nejdelším železničním tunelem v ČR. V Praze pokračuje v rekonstrukci Národního muzea a střechy hlavního nádraží. Na dálnici D1 spolu s firmou Swietelsky stavební opravuje úsek Psáře - Soutice.
\"Firmy zejména z oblasti výstavby infrastruktury trápí nenaplněné zásobníky práce a to dopadá přímo na jejich tržby. Tento tlak na trhu má ale i pozitivní vliv. Firmy nutí k růstu efektivity a eliminaci zbytečných nákladů, což se projevuje naopak v růstu zisku,\" uvedl ředitel analytické společnosti CEEC Research Jiří Vacek.
Počet zaměstnanců Metrostavu v ČR loni meziročně klesl o 2,6 procenta na 2770. V zahraničních projektech pracuje dalších 425 lidí.
Z velkých stavebních společností zveřejnily své výsledky za loňský rok Skanska ČR a Slovensko a Eurovia. Skanska zvýšila provozní zisk meziročně o 8,2 procenta na 382 milionů korun. Tržby jí klesly o 10,1 procenta na 14,2 miliardy korun. Eurovii klesl hrubý zisk o 26,8 procenta na 657 milionů korun. Tržby se snížily o 27,6 procenta na 13,4 miliardy korun.