Horák zmínil, že kromě dalšího rozšiřování sítě pomohl firmě k meziročnímu růstu především zákaznický program, který společnost realizuje pomocí věrnostních karet. Uvedl, že je do něj v současnosti registrováno 2,5 milionu lidí, a patří tak k největším podobným programům v Česku. Srovnatelný je například program potravinového řetězce Tesco, který má aktuálně podle mluvčího Václava Koukolíčka 2,8 milionu registrovaných klientů.
Horák doplnil, že na loňské tržby Dr.Maxe mělo dopad i to, že se firma více soustředila na prodej volně dostupných léků. Podíl těchto léků na celkových prodejích činí podle něj v lékárnách Dr.Max v průměru 35 až 40 procent, dvojnásobek proti většině trhu. \"Do roku 2020 bychom se rádi dostali k 50 procentům,\" podotkl.
Dr.Max je největší lékárenskou sítí v Česku. Na konci loňského roku měl 398 poboček, meziročně zhruba o 20 více. Dvojkou na tuzemském trhu je síť Benu, která měla loni tržby 3,7 miliardy korun, proti roku 2015 o 14,5 procenta více. Řetězec Benu letos otevřel 200. pobočku.
Dr.Max má lékárny také na Slovensku a v Polsku, celkem jich provozuje přes 1000. Tržby celého holdingu překročily loni podle Horáka podruhé za sebou miliardu eur, když činily 1,05 miliardy eur (28 miliard korun).
Horák zmínil, že Dr.Max plánuje v Česku další rozvoj sítě, potenciál vidí například v retailových (maloobchodních) parcích, které se staví na okrajích měst. Více než samotná velikost města je podle něj pro rozhodování o nové pobočce důležitá spádovost. Uvedl, že v nadcházejících čtyřech letech chce pokračovat v otevírání 20 až 25 nových lékáren za rok. Šanci, že by Dr.Max koupil větší počet lékáren nějakého jiného řetězce však označil za minimální.
V letošním roce se podle něj chce firma v ČR znovu zaměřit zejména na volný prodej, uvedla také nový koncept takzvaných dermocenter, v kterých nabízí poradenství a produkty zaměřené na péči o pleť. Dr.Max je nyní má ve 40 lékárnách, do konce příštího roku jich chce mít 100. Kvůli tomu plánuje přijmout až stovku nových pracovníků. V současnosti firma zaměstnává přes 3000 lidí.
Horák dodal, že do zařízení nových lékáren a přestavby starších investoval Dr.Max v Česku loni 150 milionů korun bez započtení ceny akvizic, kterou společnost nesděluje. V podobné výši očekává generální ředitel tyto investice i v letošním roce. Ještě vyšší částka podle něj šla loni do investic do vlastní značky, jejich hodnotu ale blíže nespecifikoval. Pod vlastní značkou prodává mimo jiné potravinové doplňky, kosmetiku, ale i některé zdravotnické prostředky, jako jsou náplasti. Necelých 25 milionů korun pak Dr.Max investoval do vzdělávání, mimo jiné na kongresy. Akademie firmy nabízí odborné vzdělávání pro lékárníky, lékaře, farmaceutické asistenty a zdravotní sestry všech zdravotnických zařízení.