Loňské výsledky firmy dnes na svém webu zveřejnil Deník, ČTK je potvrdila mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.
Celkový loňský domácí růst táhl zejména zájem o prémiová piva. \"Ležáku Pilsner Urquell lidé na českém trhu vypili o sedm procent více,\" uvedl Deník. Úspěch zaznamenaly i ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 procent a další dvě značky z portfolia pivovaru - Gambrinus a Radegast růstem o šest, respektive o devět procent.
\"Prodeje tankového piva se loni zvýšily o čtyři procenta,\" řekl webu obchodní ředitel restaurací a hospod Prazdroje Tomáš Mráz.
Koncem března pivovar oznámil, že zvýšil vývoz prémiového piva Pilsner Urquell meziročně o deset procent na 970.000 hektolitrů. Klíčovými trhy zůstaly tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem.
Plzeňský Prazdroj převzala letos 31. března japonská skupina Asahi. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Organizace těchto firem nyní nese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála je v Praze.
Podle Deníku chce Prazdroj pokračovat ve své strategii. \"V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů. V tomto směru chceme pokračovat i nadále,\" řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.
Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.