Za příznivým vývojem je situace v průmyslu, službách, mezi spotřebiteli a ve stavebnictví. Oslovení respondenti se také méně obávají inflace, jejíž hrozba díky poklesu cen ropy v březnu polevila.
Samostatný index podnikatelského klimatu v eurozóně vzrostl na 1,09 z 0,83 v březnu. Ekonomové očekávali, že zůstane beze změn.
V Německu, největší ekonomice eurozóny, je podle údajů norimberského institutu GfK důvěra mezi spotřebiteli nejvyšší za poslední tři měsíce. Němci jsou přesvědčeni, že jejich ekonomika jde navzdory dopadům takzvaného brexitu správným směrem, domnívá se Rolf Bürkl z GfK.
Naopak v Británii, která není členem eurozóny, se důvěra spotřebitelů kvůli inflaci a poklesu kurzu měny snižuje. Čtvrtletní index spotřebitelské důvěry tam podle průzkumu společnosti Deloitte klesl na -7 z -6 bodů v posledním čtvrtletí loňského roku.