Petr Karadzos vysvětluje kdy uvažovat o změně Forexového brokera

28.04.2017 | , BOSSA
Komerční sdělení


perex-img Zdroj: Finance.cz

Petr Karadzos se věnuje obchodování na Forexu od roku 2010. Začínal na pozici Account Managera u jednoho z největších obchodníků s cennými papíry nabízející obchodování na Forexu, kde měl na starosti také expanzi do jižní Evropy. Následně vedl pobočku v italském Miláně. Má zkušenosti s bankovním sektorem z české CITI bank Europe plc., kde vytvářel modelová portfolia z otevřené architektury investičních fondů, podílel se na emitování strukturovaných dluhopisů i krátkodobých opčních kontraktů pro movitou klientelu. Aktuálně působí na pozici Head of Sales ve společnosti Bossa. Petr vystudoval Univerzitu Karlovu v Praze, studoval také na Aristotelově Univerzitě v Soluni a Univerzitě Oslo.

Máte zkušenosti ze zahraničí, kde jste několik let působil na manažerské pozici. Jaké vidíte největší rozdíly mezi zahraničním a domácím finančním trhem?

Je zde několik rovin. Z pohledu klientské základny se jedná především o finanční gramotnost a podvědomí o finančních trzích. V Itálii například 60% populace má reálnou zkušenost s nákupem akcií. Co se týče finančních domů působících na forexovém trhu s deriváty, tak ty mají většinou za sebou silnou finanční skupinu a stabilní zázemí. V některých případech dokonce i banky mají ve svém internetovém bankovnictví záložku pro obchodování na Forexu. I média se více zabývají otázkou investic a obchodování. V Itálii například vysílá Class CNBC v italštině, což je 24hodinové ekonomicko-finanční zpravodajství. Je to obdoba české Z1, která bohužel pro malou sledovanost ukončila své vysílání.

Podle jakých kritérií si klienti v zahraničí a v Čechách vybírají svého brokera?

Klienti v zahraničí především volí brokera s dobrou reputací, regulovaného na domácím trhu a nabídkou kvalitního vzdělávání. Měl jsem možnost mluvit se spoustou klientů a dnes vidí jasný rozdíl mezi offshore brokery a brokery se zázemím velké finanční skupiny. Po celé Evropě jsou desítky brokerských společností s velice agresivní a klamavou reklamou nabízející např. finanční bonus při otevření obchodního účtu, aby přilákaly pozornost. Navíc nejsou ani regulováni místními orgány finančního dohledu a depositní účty mají také ve většině případů v offshore zemích. Naopak/bohužel v České republice klienti tyto základní rozdíly mezi brokerskými společnostmi neberou na zřetel.

Proč jste si vybral společnost Bossa jako svého zaměstnavatele?

Společnost Bossa představuje jednoho z nejserióznějších brokerů na českém trhu. Patří do finanční skupiny s polskou Bankou Ochrany Životního Prostředí, kde má i stát minoritní podíl. To představuje nejen finanční stabilitu, ale také přísnější kontrolu pravidel dodržování předpisů, tedy pozitivně směrem ke klientovi, nežli například u jiných společností, které jsou v rukou jednoho soukromého vlastníka.

Bossa si zakládá také na spolupráci se zkušenými externími obchodníky, kteří předávají své know-how prostřednictvím našich vzdělávacích kurzů. Naše obchodní činnost je založena na individuálním přístupu ke klientovi, mou úlohou, mimo jiné, je i komunikace s klienty s velkým kapitálem, kde také uplatňuji zkušenosti z privátního bankovnictví. To mi také napomáhá nabídnout klientům kvalitní servis. Bossa má navíc zajímavou nabídku. Například 4% p.a. zhodnocení volného kapitálu pro aktivní obchodníky, kvalitní analytický servis, snížené spready (vstupní náklady), nebo cash-back, kde část spreadů vracíme klientovi zpět. Nedávno jsme také spustili Live trading s analytickým výhledem. Tedy ukázku obchodování přímo v praxi spolu s makroekonomickou analýzou na nejobchodovanější trhy. Novinkou jsou i služby Bossa Concierge, tedy individuální služby a servis na míru v oblasti kultury, cestování, nakupování a dalších přání klienta.

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení