\"Jelikož jsme 20 kilometrů souběžně s touto silnicí, znamená to pro nás, že kamiony budou jezdit přes nás. Už se to děje, sjíždí od Prahy u Nové Hospody, vyhýbají se placeným zónám. My na to nejsme připraveni, obce, které jsou v cestě, jsou stavěné za středověku, mnohdy jsou tam zatáčky pro koňské povozy, které jsou uměle rozšířené, a budou se tam snažit vyhnout dva kamiony. Nesmírně to zahustí dopravu,\" řekl starosta.
Městem nyní denně projede ze tří směrů víc než 6400 kamionů, což je ve srovnání s posledním měřením před několika lety dvojnásobek. Hrdlička čeká, že jich po zpoplatnění přibude. \"Čekáme ucpané cesty, rozbité domy, hluk, prašnost, zácpy. Následky budou naprosto katastrofální a zcela změní životy obyvatel dotčených obcí a měst,\" řekl Hrdlička.
Město pošle ministru dopravy dopis, navrhuje tři řešení. Prvním je silnici nezpoplatnit, druhým zpoplatnit i silnici I/22, čímž by se provoz kamionů podle Hrdličky rozmělnil, třetí je vybudovat na I/22 obchvaty. \"Ale to se týká spousty obcí, a to už by byly miliardové hodnoty,\" řekl. Když se s Ťokem nedohodnou, obrátí se na vládu, počítají i s peticí.
Ministerstvo dopravy zvažuje rozšíření mýtného na silnici I/20 od roku 2020 jako součást zavedení mýta na 900 kilometrech silnic prvních tříd. Od roku 2020 bude fungovat nový mýtný systém, vybraný v otevřené soutěži. Vláda žádala rozšířit systém o 850 až 3000 kilometrů.
\"Podle odborné analýzy mýtného manažera je nejvýhodnější rozšíření o 900 kilometrů. Rozšíření si tedy nevymyslelo ministerstvo dopravy, pouze jsme naplnili zadání vlády. Konkrétní silnice byly zatím vytipovány pro přípravu soutěže na nového provozovatele mýta. Přesná podoba systému vyplyne až ze soutěže,\" řekl ČTK mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Na jednání ve Strakonicích dnes záměr města podpořili také další politici. Dopis Ťokovi pošle senátor Karel Kratochvíle (ČSSD), po sněmovních volbách chce vyvolat jednání. \"Je to (záměr zpoplatnit silnici I/20) absolutně nesmyslné,\" řekl starosta Kdyně na Domažlicku Jan Löffelmann.