Dosazení správci by měli vyhodnotit, zda lze Alitalii restrukturalizovat, nebo bude nutné firmu provést bankrotem, po němž by zřejmě následoval odprodej nebo likvidace. Alitalia uvedla, že její letový řád se zatím nijak nemění.
Alitalia má nyní podle zdrojů Reuters peníze na provoz pouze na nejbližší týdny. Zaměstnanci minulý týden odmítli plán vedení, který předpokládal snížení počtu zaměstnanců pozemního personálu o zhruba 1700 a pokles mezd leteckého personálu o osm procent. Vedení přitom původně navrhovalo podstatně výraznější úspory, s odbory se však dohodlo na jejich zmírnění.
Schválení plánu zaměstnanci bylo podmínkou pro to, aby firma mohla požádat své akcionáře o další hotovost. Akcionáři aerolinek jsou Etihad Airways s podílem 49 procent a dvě přední italské banky Intesa Sanpaolo a UniCredit. Nejnovější podnikatelský plán počítal s návratem k zisku do konce roku 2019 a vedle propouštění a snižování mezd počítal se zavedením nízkonákladových služeb.
Alitalia byla za 70 let své existence v zisku jen několikrát. Navzdory několika reorganizacím a finančním injekcím zůstává nadále ztrátová.