Kolektivní vyjednávání se letos netýkalo mezd. Mzdové podmínky pro letošní rok byly dohodnuty již loni s tím, že tarify vzrostly o tři procenta již od ledna letošního roku.
Zásadním problémem letošního vyjednávání byla takzvaná flexikonta. Flexikonta automobilce pomáhají být flexibilnější v případě výkyvů produkce. Zaměstnanci tak někdy pracují nad limit nebo pod limit své pracovní doby a ve sjednaném období se pracovní doba musí vyrovnat. Vyrovnávacím obdobím je dvanáct po sobě jdoucích měsíců. V poslední době zaměstnanci pracovali převážně jen nad limit své pracovní doby, a to kvůli vysoké poptávce po vozech Škoda. Automobilka tyto směny pracovníkům kompenzuje bonusovými příplatky.
Kvůli vzájemné neshodě ve flexikontech se od začátku dubna nekonaly noční směny z pátku na sobotu. Odboráři s automobilkou odmítali o tomto bodě jednat dříve, než budou projednány všechny ostatní body.
Díky vyjednávání se také zvýšila odměna za flexikontovou směnu, a to o 400 korun. Za noční směnu tak zaměstnanec dostane 1200 korun, za ranní 1300 korun.
V rámci vyjednávání byla také například zvýšena odměna při odchodu do důchodu nebo do invalidního důchodu pro zaměstnance, kteří ve firmě pracovali nepřetržitě delší dobu. Po deseti letech zaměstnání dostane pracovník dva průměrné výdělky, po čtyřiceti letech zaměstnání už pět průměrných platů.
Podle odborářů investuje Škoda také dva miliony eur na zlepšení pracovních podmínek a ergonomie, včetně rozšíření chráněných míst.
Automobilka se s odboráři dohodla i na proplácení mzdy v případě nemoci. Nově tak zaměstnancům bude firma náhradu mzdy vyplácet již od třetího dne. Dosud to bylo od čtvrtého dne.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 30.000 lidí, z toho přes 20.000 v Mladé Boleslavi.