\"Největší problém je s finančními prostředky. Je třeba specifikovat stavby, které jsou nevyhnutelné. Pokud nebudu mít finanční krytí, nemohu vypsat soutěž,\" řekl ministr dopravy.
Dodatečné zdroje by stát podle ministra mohl získat uvolněním podmínek dluhové brzdy, která vládě pod hrozbou sankcí brání výrazněji zvyšovat zadlužení země. Na změnu příslušného ústavního zákona koalice premiéra Roberta Fica dostatek hlasů ve sněmovně ovšem nemá a největší opoziční strany již dříve myšlenku na uvolnění pravidel dluhové brzdy odmítly. Balík peněz z evropských fondů pro oblast výstavby infrastrukturních projektů Bratislava prakticky již rozdělila.
\"Pokud neprojde dluhová brzda v Národní radě, musíme hledat další způsob financování, jako například projekty PPP,\" uvedl Érsek. V rámci PPP projektů veřejně-soukromého partnerství investor silnice postaví a stát mu dílo postupně splácí.
Analytik nevládního institutu Ineko Ján Kovalčík vyjádření ministra ohledně potřeby změn pravidel dluhové brzdy odmítl. \"Finance nejsou limitujícím faktorem. Agenda dluhové brzdy je jen zastíracím manévrem, že ministerstvo a Národní dálniční společnost nemají připravené žádné (větší) stavby,\" řekl.
Podle analýzy CEEC Research čtyři pětiny ředitelů stavebních společností očekávají v letošním roce zvýšení výkonů slovenského stavebnictví v průměru o čtyři procenta a v příštím roce o 2,3 procenta. Loni slovenské stavebnictví zaznamenalo propad o více než desetinu oproti předchozímu roku, kdy země dokončila čerpání peněz z fondů EU z předchozího rozpočtového období.