V březnu tržby stouply o 0,1 procenta a v únoru dokonce klesly. Vývoj tak naznačuje, že spotřebitelé mění chování. Tržby maloobchodních řetězců v dubnu klesly o 0,5 procenta, se započtením internetového prodeje ale tato kategorie vykázala růst, a to o 1,4 procenta, což je nejvyšší nárůst mezi všemi částmi trhu.
Vyšší tržby zaznamenala široká škála odvětví, prodejci elektroniky, domácích spotřebičů, sportovního zboží i automobilů.
Útlum spotřebitelských výdajů v zimním období zasáhl řadu obchodníků, výrazný propad zisku i tržeb například oznámil řetězec Macy\'s. Kamenné obchody zažívají nejhorší období od velké hospodářské krize. V porovnání s loňským rokem už letos zanikl dvojnásobný počet obchodů a propouštění v sektoru nabralo na jaře nejrychlejší tempo za posledních sedm let, uvedla agentura AP.
Spotřebitelská důvěra je od prezidentských voleb v USA na vzestupu, vývoj výdajů ale tomuto optimismu neodpovídá. Duben byl sice solidní, ale nijak mimořádně silný.
Míra nezaměstnanosti v dubnu klesla na 4,4 procenta a byla nejníže za deset let. Průměrná hodinová mzda se loni zvýšila jen o 2,5 procenta, většinu tohoto nárůstu ale smazala inflace. Spotřebitelské ceny se zvýšily o 2,2 procenta.