Firmu Atlantia kontroluje rodina Benettonových. Firma se snaží rozšířit své aktivity mimo italský trh, jehož růst je malý a na celkovém zisku skupiny se podílí 75 procenty. Abertis zase čelí ukončení koncese na domácím trhu.
Atlantia nabízí akcionářům Abertisu hotovost nebo nové akcie. V hotovosti mají akcionáři Abertisu za jednu akcii získat 16,5 eura. Akcie španělské firmy v pátek zavřely na ceně 16,45 eura, od 18. dubna, kdy se objevily spekulace o možné nabídce, však již stouply o osm procent.
Benettonovi jednali o nabídce se španělskou bankou La Caixa, která je prostřednictvím firmy Criteria Caixa největším akcionářem Abertisu s podílem 22,3 procenta. Atlantia uvedla, že si chce zajistit podíl v Abertisu nejméně 50 procent plus jedna akcie, napsala agentura Reuters.
Případná koupě Abertisu by byla největší zahraniční akvizicí italské firmy od roku 2007, kdy energetická firma Enel koupila španělskou Endesu. Roční tržby nové firmy by činily více než deset miliard eur, ta by tak překonala francouzskou Vinci, jejíž příjmy z dálničních koncesí loni dosáhly 6,3 miliardy eur, uvedla agentura Bloomberg.
Atlantia provozuje mýtné silnice v Itálii, Brazílii, Chile, Indii a Polsku a také dvě římská letiště a letiště ve francouzských městech Nice, Cannes-Mandelieu a Saint Tropez. Abertis provozuje silnice s mýtem ve 14 zemích Evropy, Ameriky a Asie, jedničkou je ve Španělsku a Chile a významnou pozici má ve Francii, Brazílii, Itálii a Portoriku. Firma provozuje také telekomunikační infrastrukturu a je většinovým vlastníkem největší satelitní společnosti v Latinské Americe Hispasat.