Materiál k vysokorychlostní železnici počítá s výstavbou sítě vysokorychlostních tratí napojujících české aglomerace do Německa na severu přes Drážďany a na jihu přes Domažlice. Trasa z Drážďan má na českém území pokračovat přes Prahu a Brno a Břeclav s alternativním pokračováním na Vídeň a Bratislavu. Poslední uvažovaná spojení mají směřovat z Brna do polských Katovic a z Prahy do polského města Vratislav.
Celkovou hodnotu uvažované sítě vysokorychlostních spojení odhadlo ministerstvo na 650 miliard korun. Alternativou pro výstavbu vysokorychlostních tratí je rozšíření sítě konvenčních železnic, které by vyšlo na zhruba polovinu uvedené částky, nesplnilo by ale požadavky, které si úřad od zavedení rychlovlaků slibuje.
Časový harmonogram výstavby jednotlivých částí vysokorychlostní sítě materiál neuvádí. Obsahuje ale modelový příklad uvažovaného a zatím nejlépe připraveného rychlostního spojení z Prahy do Lovosic. Ten při zahájení prací na studii proveditelnosti v letošním roce očekává podle aktuální legislativy vydání stavebního povolení v roce 2028 a dokončení celého projektu v roce 2035.