Největší vzestup v dovozu na obou trzích nastal v posledním čtvrtletí loňského roku, a to především na Slovensku, kde objem dovozu smartphonů vzrostl v porovnání s třetím čtvrtletím o 61,6 procenta.
Nejprodávanější značkou na obou trzích byl Samsung s třicetiprocentním tržním podílem, zatímco značky Huawei a Lenovo bojovaly o druhé místo. Lenovo skončilo na druhém místě na Slovensku a třetí v České republice. Apple byl v obou zemích stabilní na čtvrtém místě.
\"Český trh je pro prodejce obecně náročnější na budování a obranu svých pozic, neboť mobilní operátoři v České republice drží jen asi 40 procent trhu, ve srovnání s přibližně 70 procenty na Slovensku,\" uvedla analytička IDC Ina Malatinská.
Pro všechny ostatní hráče byl rok 2016 těžkým rokem, a to v České republice i na Slovensku. Microsoft, Sony, HTC, LG a Alcatel se ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 staly marginálními hráči na obou trzích, když každý měl méně než tříprocentní podíl na trhu.
Přibližně 80 procent chytrých mobilů dodaných v ČR a na Slovensku ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 podporovalo standard Long Term Evolution (LTE). Průměrná prodejní cena LTE smartphonu meziročně poklesla o 7,9 procenta v Česku a o 11,6 procenta na Slovensku.