V Británii se dubnový prodej propadl o 19,8 procenta. V Německu se prodej snížil o osm procent, ve Francii o šest procent a v Itálii o 4,6 procenta. Z velkých trhů se prodej zvýšil pouze ve Španělsku, a to o 1,1 procenta. Pozitivně k prodeji přispělo hlavně 12 zemí, které se k EU připojily až po roce 2004, ve kterých se prodej zvýšil o 8,2 procenta.
Prodej největší evropské automobilky Volkswagen se v dubnu snížil o 8,8 procenta, z toho prodej české Škoda Auto klesl o 4,8 procenta. Z větších Automobilek vzrostl prodej pouze japonské Toyotě o 5,3 procenta a jihokorejské společnosti Kia o osm procent.
Za první čtyři měsíce roku se prodej v EU zvýšil o 4,7 procenta na 5,33 milionu vozů. Růst zaznamenalo všech pět velkých evropských trhů v čele s Itálii. Zde prodej stoupl o osm procent.
Loni se prodej aut v EU zvýšil o 6,8 procenta na 14,641 milionu vozů a vyšší byl již třetím rokem za sebou. ACEA na počátku letošního roku odhadla, že v letošním roce tempo růstu prodeje nových aut prudce zpomalí na jedno procento.