Podobná řízení podle listu komise spustila již v prosinci, kdy zahájila právní kroky vůči sedmi členským zemím Evropské unie, včetně České republiky a Německa, za to, že nepřijaly dostatečná opatření proti porušování pravidel pro emise automobilů.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v lednu automobilku Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104.000 jejích naftových aut. V březnu pak firmu začala kvůli emisím vyšetřovat francouzská prokuratura. Automobilka však tvrdí, že její naftové vozy jsou zcela v souladu s emisními předpisy.
Firmu v únoru podpořila italská vláda. Ministr dopravy Graziano Delrio tehdy prohlásil, že testy automobilů Fiatu nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval manipulovat s měřením emisí.
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý Volkswagen v reakci na obvinění ze strany amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
pmh šeb