Müller byl v době, kdy Volkswagen přiznal manipulace s emisemi, šéfem dceřiné automobilky Porsche AG a působil v představenstvu Porsche SE. Pötsch je nyní předsedou dozorčí rady Volkswagenu a je také šéfem Porsche Automobil Holding SE. Prokurátor je podezírá, že informovali investory příliš pozdě o rizicích, které může způsobit skandál Volkswagenu holdingu Porsche.
Vyšetřování je podobné tomu, co zahájil loni prokurátor v Braunschweigu se současnými a bývalými členy představenstva Volkswagenu, které má zjistit, zda zpozdili zveřejnění informací o podvodech s testy emisí naftových vozů, napsala agentura Reuters.
Prokuratura zahájila vyšetřování na podnět německého úřadu pro dohled nad finančním trhem BaFin. Ten podal trestní oznámení v létě 2016 kvůli podezření ze záměrného pozdního poskytnutí informací o finančních důsledcích dieselového skandálu Volkswagenu na Porsche SE investorům.
Porsche SE vlastní 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu.
Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software umožňující manipulovat s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.