Připojení se k žalobě není podle Ťoka smysluplné a je potřeba vzít v úvahu, že Německo je pro ČR významným obchodním partnerem. Česko i Rakousko dálniční známky pro osobní vozidla má, není důvod, proč by je nemohlo zavést i Německo, uvedl Ťok.
Kritikům vadí německé mýtné proto, že německé dálniční poplatky budou de facto platit jen zahraniční řidiči. Majitelé aut registrovaných v Německu mýtné sice také uhradí, posléze se jim ale o zaplacenou částku sníží daň z motorových vozidel.
O diskriminačních rysech mluvil i premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). \"U nás máme ten systém zavedený tak, že naši lidé, když platí dálniční známky, tak si to z žádné daně odečíst nemohou. V Německu ale bude možnost si to z jedné německé daně odečíst. To z pohledu mého není úplně fér a není to úplně v pořádku,\" uvedl minulý týden předseda vlády.
Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí.