Výpadek způsobila softwarová chyba v síti společnosti CETIN, která provozuje pro O2 mobilní i fixní sítě. Chyba způsobila přetížení obou mezinárodních ústředen CETIN v Praze a Brně. Kvůli tomu nemohli zákazníci O2 v zahraničí volat ani přijímat hovory. Podle O2 nešlo o hackerský útok, o kterém, jako o jedné z možných příčin, hovořili ve středu zástupci CETIN.
Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci, kteří byli výpadkem zasaženi. V dohledné době je bude operátor kontaktovat prostřednictvím SMS zpráv, v nichž bude informace, jak slevy na prodejnách O2 uplatnit. Není tak nutné, aby se s žádostí obraceli na zákaznickou linku.
Podle mluvčí CETIN Terezy Gálikové nemá nyní roaming ještě kvalitu jako před výpadkem, nicméně funguje. Napoprvé se podle ní spojí zhruba 80 procent hovorů, zbytek až při opakovaných pokusech.
CETIN provozuje mobilní i pevné sítě, které dříve patřily O2. Ta stejně jako CETIN patří do skupiny PPF a je největším klientem firmy CETIN. O2 měl loni 4,94 milionu mobilních zákazníků.