\"Za tři dny dnes nedojedete ani do Francie a zpátky,\" uvedl Medveď. Pokud by toto pravidlo začalo skutečně platit, pravděpodobně se podle něj zvýší v zahraniční dopravě prázdné jízdy, protože šoféři nebudou moci čekat na nakládku zboží pro cestu zpět. Zejména u krátkých přeprav přes hranice se některým firmám může vyplatit poslat nenaplněný kamion zpět, než šoférovi platit západní mzdu.
Česmad proto prosazuje vlastní návrh, který je pro firmy mírnější. Počítá s tím, že by se vozidlo i řidič jednou za čtyři týdny vrátit do domovské země.
Lobovat za mírnější podobu nařízení plánuje i Hospodářská komora ČR. Ta označila Evropskou komisí oznámené zmírnění podmínek, za kterých nemusí zahraniční firmy platit šoférům místní minimální mzdu, za výsměch. \"Takové řešení rozhodně není koncem problémů českých řidičů na evropských silnicích a nejsme s ním zatím spokojeni,\" říká prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý. Prosazování minimální mzdy pro zaměstnance zahraničních firem podle něj ničí jednotný evropský trh.
Návrhem Evropské komise se ještě bude zabývat Evropský parlament a Rada. Minimální mzdu pro šoféry zahraničních firem začalo vyžadovat v roce 2015 Německo, vloni s k němu připojila Francie .