Podíl tržeb firem sdružení na celkové průmyslové výrobě ČR představoval 24,4 procenta, což je o 2,4procentního bodu více než před rokem. Na celkovém exportu Česka se automobilky podílely 21,7 procenta. Automobiloví výrobci loni investovali do výzkumu a vývoje 16,9 miliardy Kč. Z toho 11,1 miliardy Kč připadalo na dodavatele. Ve výzkumu pracuje 7000 lidí.
Výroba osobních aut loni stoupla o osm procent na 1,344 milionu vozů, rostla přitom ve Škodě Auto, Hyundai i TPCA. Produkce nákladních aut reprezentovaná Tatrou Trucks stoupla o polovinu na 1326 aut, výroba autobusů klesla o tři procenta na 4388 vozidel a produkce motocyklů v týnecké Jawa Moto se v loňském roce snížila o 29 procent na 1228 strojů.
Tržby dodavatelů automobilových dílů se loni zvýšily o 14,6 procenta na 445,3 miliardy Kč a o 13 procent se zvýšil jejich export. Dodavatelské firmy zaměstnávaly 76.649 lidí, tedy 65 procent všech pracovníků v automobilovém odvětví.
Počet zaměstnanců v automobilovém průmyslu ve firmách AutoSAP vzrostl o 4,5 procenta na 117.948 osob. Nárůst zaměstnanců zaznamenali finální výrobci, dodavatelé i ostatní firmy a organizace. Průměrná mzda v automobilovém sektoru v roce 2016 vzrostla o 3,7 procenta na 34.820 korun. Průměrná mzda v dělnických profesích je 28.842 Kč a je tedy o 4,6 procenta vyšší než celková průměrná mzda v ČR.
Automobilky v současnosti chystají uzavření Memoranda o budoucnosti českého automobilového průmyslu s vládou. Na znění dokumentu v současnosti pracují tři skupiny pro oblasti elektromobility, autonomního řízení a digitalizace.