Konkrétní data zahájení staveb se ale budou odvíjet od dalšího průběhu soutěže. Komplikovat je mohou například odvolání neúspěšných účastníků k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. U řady projektů také ještě nejsou vykoupeny všechny pozemky, upozornilo ŘSD.
První kolo výběrových řízení vypisovali silničáři loni na podzim a účast stavebních firem byla vysoká. Například u dvojice staveb D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Ostrovem a mezi Ostrovem a Časy se přihlásilo po 14 uchazečích. Kromě tradičních českých hráčů, jako jsou firmy Eurovia, Strabag nebo Hochtief, zájem projevily například italská Astaldi nebo španělská Acciona Infraestructuras.
První kolo bylo kvalifikační, šlo v něm o to ověřit, zda zájemci mají dostatečné kapacity pro splnění konkrétní zakázky. Závazné nabídky včetně ceny budou společnosti podávat až v nynějším druhém kole.
Seznam výběrových řízení druhého kola
stavba délka v km cena v milionech Kč bez DPH I/13 Třebušice MÚK 1,4 298 I/15 Kravaře - obchvat 2,7 232 I/16 Slaný - Velvary 13,4 1 455 I/21 Nová Hospoda - Kočov přeložka 2. stavba 3,0 243 I/21 Trstěnice - Drmoul 5,0 595 D6 Lubenec obchvat 4,9 1 475 D6 Nové Strašecí - Řevničov 5,6 1 153 D11 Hradec Králové - Smiřice 15,5 6 501 D11 Smiřice - Jaroměř 7,4 3 432 D35 Opatovice - Časy 12,6 4 650 D35 Časy - Ostrov 14,5 4 977 D48 Frýdek-Místek, obchvat 8,6 4 035 D56 Frýdek-Místek - připojení na D48 2,3 961 Celkem 96,6 30 007
Zdroj: ŘSD