Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových automobilů instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. V Evropské unii musí Volkswagen v důsledku této kauzy svolat k opravě kolem 8,5 milionu aut.
Automobilka již delší dobu odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál kolem emisí odškodnila podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech. Šéf koncernu Matthias Müller loni uvedl, že odškodnění evropských zákazníků po vzoru dohody v USA by bylo vzhledem k rozdílným právním podmínkám nepřiměřené a navíc příliš nákladné.
Dohoda o řešení skandálu v USA, která se týká zhruba 482.000 naftových vozů, předpokládá, že většina majitelů těchto aut obdrží odškodné 5100 až 10.000 dolarů (zhruba 118.000 až 232.000 Kč). Majitelé se navíc mohou rozhodnout, zda budou požadovat opravu auta, nebo aby Volkswagen jejich vůz odkoupil.