Výdaje na reklamu do května stouply o 11 procent na 31 miliard

20.06.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. června (ČTK) - Výdaje za reklamu letos do května stouply v ceníkových cenách o 11 procent na 31,3 miliardy korun bez zahrnutí inzerce na internetu. Vyplývá to z měření společnosti Nielsen Admosphere.

Největší nárůst zaznamenala reklama v televizích. Její objem se zvýšil o 16 procent na 19 miliard korun. Útrata za reklamu v rádiích stoupla o sedm procent na 2,9 miliardy a inzerce v tisku vzrostla o 3,5 procenta na 7,4 miliardy. Venkovní reklama zaznamenala růst o dvě procenta na dvě miliardy Kč. Největšími zadavateli byly firmy Procter&Gamble, Alza.cz a Unilever.

V samotném květnu vzrostla televizní reklama o téměř devět procent a tisková inzerce o 6,5 procenta. Reklama v rozhlase stoupla o pět procent a inzerce na billboardech o více než dvě procenta.

Za celý loňský rok výdaje do reklamy vzrostly o 13 procent na 80 miliard Kč v ceníkových cenách bez zahrnutí internetu. Na internetu firmy investovaly dalších 20 miliard.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK