Poprvé během nynější stávky se zástupci podniku a odborové organizace sešli ve středu, k dohodě ani po zhruba sedm hodin trvající schůzce nedospěli. Předák odborů Zoroslav Smolinský ale řekl, že při vyjednávání nastal výrazný posun a že s jeho vývojem je spokojen. Kromě platů by obě strany měly hovořit rovněž o úpravě pracovních podmínek.
Časově neomezenou stávku odbory ve slovenské divizi Volkswagenu zahájily v úterý, neboť firma odmítla původní požadavek zástupců zaměstnanců na zvýšení tarifních platů více než 12.000 pracovníků o 16 procent. Odbory zase nesouhlasily s nabídkou zaměstnavatele na postupný růst mezd o zhruba devět procent a předložily blíže neupřesněný nový návrh.
Zaměstnanci ve slovenském Volkswagenu pobírají nejvyšší platy ze všech pracovníků v automobilovém průmyslu v zemi pod Tatrami. Odvětví výroby aut je jedním z hlavních motorů slovenské ekonomiky.
Kvůli stávce byla přerušena výroba sportovně-užitkových vozidel (SUV). Volkswagen v Bratislavě v rámci produkce SUV montuje Volkswagen Touareg, Audi Q7 a části vozu Porsche Cayenne. Mluvčí společnosti Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovičová Makayová ČTK řekla, že stejně jako v uplynulých dvou dnech podnik nadále vyrábí malá vozidla. Výrobní portfolio těchto typů aut tvoří Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen up!.
Dopady stávky na produkci továrny firma neuvedla. Ekonomové slovenského ministerstva financí spočítali, že případný dvanáctidenní výpadek produkce ve slovenském Volkswagenu by znamenal dopad na celou ekonomiku ve výši 0,1 procenta hrubého domácího produktu (HDP).