Bavorská ministryně hospodářství Ilse Aignerová uvedla, že automobilky Audi a BMW upraví polovinu svých naftových vozů podléhajících normě Euro 5 a registrovaných v Německu. V případě BMW je podle údajů firmy registrováno v Německu zhruba 700.000 vozů podléhajících normě Euro 5, z nichž by mohlo být upraveno nejméně 350.000. Automobilka Audi zatím žádná čísla neposkytla, poznamenala agentura DPA.
Úprava naftových vozů Audi a BMW by měla zahrnovat aktualizaci softwaru pro řízení motoru. Agentura Reuters již začátkem týdne s odvoláním na své zdroje uvedla, že německá vláda jedná s automobilovým průmyslem o aktualizaci softwaru pro řízení motoru až u 12 milionů naftových vozů.
Automobilky BMW, Audi a MAN sídlí v Bavorsku. Audi a BMW vyrábějí luxusní osobní automobily, zatímco MAN je producentem nákladních vozů. Bavorsko v rámci dohody o snižování emisí plánuje nákupní pobídky, které by měly přimět majitele starších naftových aut k přechodu k novějším vozům s nižší spotřebou.
Emise naftových motorů se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.