Auditoři podle týdeníku zjistili značné množství automobilů, které si jejich majitelé zaregistrovali \"několik měsíců, a dokonce i let\" poté, co jejich dodávky francouzská divize vykázala. Normálně trvá registrace několik týdnů. Na některá vozidla vykazovaná jako dodaná přitom neexistovala ani kupní smlouva. Podle týdeníku se falšované údaje týkaly téměř 800.000 vozů.
Mluvčí Volkswagenu ve wolfsburském ústředí se k článku týdeníku odmítl agentuře Reuters vyjádřit. Uvedl, že společnost \"interní dokumenty nekomentuje\".
Nesrovnalosti ve francouzské divizi začaly podle Spiegelu v roce 2010. Týkaly se jak vozů vlajkové značky VW, tak automobilů české Škody, luxusní divize Audi i španělského Seatu.
Šéf skupiny Matthias Müller dostal zprávu auditorů 24. dubna. Následující měsíc odešel z funkce šéf francouzské pobočky Jacques Rivoal, napsal časopis. Volkswagen tehdy k jeho rezignaci jen sdělil, že k ní vedly \"rozdílné názory na strategii\".