Zvlnění povrchu na části D1 (dříve D47) u Ostravy se objevilo krátce po jejím uvedení do provozu v roce 2008. Na zvlněných úsecích je nyní snížena nejvyšší povolená rychlost na 60 kilometrů za hodinu. Podle ČT chce ŘSD opravit části v nejhorším stavu ještě před začátkem zimy. Náklady na opravy ředitelství neuvedlo, podle dřívějších vyjádření ŘSD budou činit asi 14 milionů korun.
Zahájení provizorních oprav ŘSD muselo doposud odkládat, než si poškozené úseky prohlédli experti Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře, který řeší spor státu s firmou Eurovia CS. Mluvčí ŘSD dnes ČTK potvrdil, že odborníci ze soudu si již dotyčnou část D1 prohlédli. Ředitelství již dříve sdělilo, že Eurovia nedodržela domluvený postup a většina vad na D1 vznikla použitím nekvalitního materiálu. Eurovia to popírá a tvrdí, že na stavbu použila pouze materiál, který si objednalo ŘSD.
Letošní opravy na D1 u Ostravy nebudou konečné. Silničáři čekají s kompletní rekonstrukcí na konečný verdikt rozhodčího soudu. ŘSD už dříve odhadovalo, že tato přestavba, která by zamezila bobtnání dálničního tělesa, bude stát více než dvě miliardy korun.