\"Objednatel, což je Spolek pro obnovu leteckých linek Karlovarského kraje, požádal společnost o ukončení těchto letů dohodou z důvodu nízké obsazenosti kapacity letů. Bylo to velmi finančně náročné pro spolek, a potažmo tedy i pro kraj, pro město Karlovy Vary a vlastně všechny přispěvatele. Takže jsme se rozhodli tuto linku v tuto chvíli pro tento čas ukončit,\" řekl Hurajčík. U některých letů bylo obsazeno méně než deset procent kapacity letadla, další lety byly již dříve úplně zrušeny.
Propagace nové letecké linky začala až v době, kdy už byl nový spoj zaveden, což bylo podle Hurajčíka příliš pozdě. \"Jakmile jednou začne letadlo létat, už je potřeba mít oslovené lidi, které chcete dostat do toho letadla. To se tady bohužel nestalo,\" řekl náměstek. Problém byl i v tom, že rizika z nedostatečného obsazení linky nesl podle smlouvy výhradně její prozovatel, nikoliv i dopravce.
Letos z Karlových Varů nově létají letadla také do Taškentu a Tel Avivu. Ty jsou podle Hurajčíka zatím vytíženy dostatečně. V úterý bude kraj o možnostech rozvoje karlovarského letiště jednat s ČSA. Letiště je ale zatím omezeno velikostí ranveje, kterou je nutné pro přistávání velkokapacitních letadel rozšířit a prodloužit. O pozemcích potřebných k těmto zásahům Karlovarský kraj jedná se Státním pozemkovým úřadem. Zatímco prodloužení ranveje je pouze kapacitní záležitostí, která umožní přistávání větších letadel, na šířku dráhy má karlovarské letiště udělenu výjimku. Do roku 2024 by se měla rozšířit ze 178 na 300 metrů.