Taxify dosud rozhodnutí soudu nerespektovala s tím, že čeká na jeho oficiální doručení do estonské centrály. Protože se sama za taxislužbu nepovažuje, necítí se rozhodnutím soudu zavázána ani nyní, uvedl Sysel.
\"Taxify taxislužbu ani její zprostředkování neprovozuje a ani to neplánuje. Předběžné opatření tedy vnímáme jako nerelevantní,\" uvedla společnost. Zároveň poukázala na skutečnost, že obdobné společnosti Uber soud v Praze zákaz neuložil.
Privátní řidiči, tedy lidé bez taxikářské licence, jezdí pro platformu Taxify od října 2015, uvedla společnost. Podobně jako u Uberu tak podle firmy není možné nyní tyto praktiky zakazovat, protože předběžné opatření by mělo být použité pouze v situacích, u nichž došlo k podstatným změnám v řádu jednotek dní nebo týdnů.
Nejasnosti v provozování služeb taxi má i firma Uber, které předběžným opatřením zakázal Krajský soud v Brně provozování podobných služeb v moravské metropoli. Předběžné opatření ale vrchní soud v Olomouci zrušil a věc vrátil k novému projednání, o jehož výsledku by mělo být rozhodnuto v nejbližších dnech.
Návrh na zákaz jízd nelicencovaných řidičů pro Taxify podalo k soudu Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb (SPPT). To argumentuje tím, že řidiči Uberu i Taxify nefungují na bázi sdílené přepravy, ale že jde o komerční řidiče s cílem výdělku či přivýdělku, čímž splňují účel taxislužby. V současnosti ale nemusí plnit nároky kladené na profesionální taxikáře, nemají například komerční pojištění, a jsou tak podle SPPT proti klasickým taxikářům neprávem zvýhodněni.
V podobném sporu se společnosti Uber pražští taxikáři neuspěli. Podle soudu stížnost taxikářů přišla pozdě a Uber v metropoli funguje dlouhodobě.