Ukončení prodeje aut se spalovacím motorem v Německu by v tamních automobilkách ohrozilo 436.000 míst. Další desetitisíce pracovních příležitostí by zanikly u dodavatelů a návazných odvětví, uvedl Ifo ve studii, jejíž vypracování institutu zadalo německé sdružení automobilového průmyslu VDA.
Sdružení VDA, která zastupuje automobilky jako je Volkswagen, Daimler či BMW, nyní jedná s vládou o omezení emisí ze starších naftových vozů. Automobilový průmysl doufá, že to odvrátí úplné zákazy aut se spalovacím motorem v některých německých městech.
Města jako je Mnichov a Stuttgart zvažují zákazy hlavně naftových vozů v reakci na skandál kolem manipulace s dusíkatými emisemi při testování těchto aut. Skandál předloni zasáhl Volkswagen a podezřelé z manipulace jsou i další automobilky. Emise oxidů dusíku jsou ve větších koncentracích zdraví škodlivé.
Na počátku srpna se mají sejít zástupci spolkové vlády, automobilek a spolkových zemí, kde mají německé automobilky centrály. Budou jednat o tom, jak omezit emise naftových automobilů, uvedla agentura Reuters.
Volkswagen loni odhadl, že bude muset v příštích letech kvůli přechodu na masovou produkci vozů s elektrickým pohonem zrušit desetitisíce pracovních míst. Personální ředitel Volkswagenu Karlheinz Blessing řekl, že celosvětově kvůli tomu přijdou o práci statisíce lidí.
Volkswagen se rozhodl zaměřit se na elektromobily po skandálu kolem falšování testů emisí. Výroba automobilů s elektrickým pohonem je vzhledem k mnohem menšímu počtu součástek méně náročná než produkce aut se spalovacím motorem.