Vlak složený ze 40 vagonů pojme podle generálního ředitele přepravní firmy Metrans Petera Kisse celkem 80 čtyřicetistopých kontejnerů. Cestu přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán urazí, i s dvěma překládkami kvůli jinému rozchodu kolejí v Rusku, za 16 dní.
\"Tento nákladní vlakový spoj do Číny je obchodním produktem operátora kombinované dopravy Metrans. Naše dceřiná společnost ČD Cargo pro tohoto zákazníka zajistí dopravu z Uhříněvsi po tratích v ČR a poskytne mu také vhodné železniční vozy na přepravu kontejnerů,\" uvedl ředitel odboru podpory prodeje ČD Cargo Michal Roh.
Podobné přímé železniční spoje do Číny jezdí z Evropy od roku 2013 a celkem jich bylo vypraveno přes 200. Směrem do Evropy jezdí každý týden a opačným směrem každých 14 dní.
Vlaky jezdí například z Hamburku nebo Madridu. Letos v dubnu vyjel první vlak také z Londýna. Britská metropole byla patnáctým evropským městem, které se připojilo k tzv. nové Hedvábné stezce. Má za cíl posílení obchodních vztahů této asijské země s Evropou. Železniční doprava zkracuje přepravu zboží mezi Evropou a Čínou proti lodní zhruba o polovinu.