Nová generace letounu L-39 známého jako Albatros je projektem Aera Vodochody a společnosti Omnipol. První dodávky zákazníkům mají začít v roce 2020. \"Po celém světě je stále ještě na 60 uživatelů letounů L-39, zhruba 600 těchto strojů je stále v provozu. Tyto starší stroje bude potřeba postupně nahradit novými, proto věříme, že nová generace L-39 má velký potenciál uspět na trhu,\" uvedl president Aera Giuseppe Giordo.
Nová generace letounu by měla mít nízké provozní náklady, moderní avioniku, nově vyvinutý motor a další vylepšení. Na letoun je možné připevnit i výzbroj. Nyní je ve výrobě zhruba 800 nových dílů, dalších 800 dílů L-39NG je převzato z původního Albatrosu.
\"V současnosti intenzivně jednáme s potenciálními zákazníky. Vážný zájem má hned několik zemí z řad stávajících uživatelů L-39, ale i dalších zemí, které v příštích letech čeká nezbytná generační obměna letky cvičných proudových letounů,\" uvedl Giordo.
Největší český výrobce letadel dosud zkonstruoval kolem 3000 letounů L-39, projekt L-39NG byl zahájen v červnu 2015 formálním spuštěním konstrukčních prací na konceptu letadla. Česká exportní banka (ČEB) půjčí Aeru na vývoj nové generace cvičného letounu 320 milionů korun.