Olomoucký dopravní podnik hodlá koupit osm tramvají, nakupovat je chce ve dvou etapách v příštím roce. Problémy se týkají dodacích lhůt, které napadla švýcarská společnost Stadler Bussnang. Podle ní byly příliš krátké a standardem včetně homologace je 20 až 24 měsíců, přičemž první nové tramvaje měly v Olomouci jezdit už koncem května 2018.
Antimonopolnímu úřadu se nelíbil způsob, jakým se dopravní podnik s námitkami firmy vypořádal. \"Zadavatel žádným způsobem nevysvětlil, proč je i v případě nutnosti získat povolení k provozu nových tramvají v České republice od Drážního úřadu jím stanovená lhůta zcela dostatečná,\" uvedl v rozhodnutí místopředseda ÚOHS Josef Chýle.
Dopravní podnik města Olomouce ve stejném tendru chyboval už loni. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže tehdy zakázku zrušil, protože podmínky tendru podle něj nebyly transparentní.
DPMO modernizuje autobusy i tramvaje. Například v roce 2013 hlavně kvůli zprovoznění nové trati na sídliště Nové Sady pořídil 18 nových či modernizovaných tramvají za 370 milionů korun. Jejich nákup byl ze 75 procent financován evropskou dotací z Regionálního operačního programu Střední Morava.