\"Tempo růstu tržeb se zmírnilo. Trendy v nakupování však zůstávají podobné. Za letošní půlrok Češi nechali na internetu tolik peněz, co před šesti lety za celý rok,\" uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.
Roste on-line nákup jídla a oblečení, častěji Češi také kupují běžné spotřební zboží. K nákupům po síti se stále častěji přidávají senioři. \"Zboží denní spotřeby či oblečení a obuv zažívají stále velmi výrazný růst. Dynamický rozvoj pak sledujeme u segmentu potravin či léků. Zákazníci i u tohoto druhu zboží začínají měnit své chování a nakupovat jej po síti,\" dodal výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.
Trendem mezi českými zákazníky je objednávka v e-shopu s vyzvednutí na odběrném místě. Aktuálně si mohou Češi vybrat z více než 9000 výdejních míst. \"I počet výdejních míst každoročně roste. Kromě kamenných poboček e-shopů například sami dopravci nabízí mnoho \'pointů\', tedy míst, kde si zboží může zákazník vyzvednout osobně,\" dodal Braverman.
Počet internetových obchodů v Česku loni klesl o 600 na 36.200. E-shopů mírně ubývá třetí rok v řadě. V roce 2014 jich bylo nejvíc, 37.200. Největší český internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil tržby o 22 procent na rekordních 17,4 miliardy korun.