Výsledek je hluboko pod odhady analytiků, kteří v průměru počítali s čistým ziskem 1,4 bilionu wonů. Provozní zisk ve čtvrtletí spadl o 24 procent na 1,3 bilionu wonů, tržby klesly o dvě procenta na 24,3 bilionu wonů (485 miliard Kč).
Firmě klesá zisk už tři roky. Podle odborníků je za tím neschopnost reagovat na posun zájmu spotřebitelů směrem ke sportovně-užitkovým vozům (SUV), uvedla agentura AP. Řada zákazníků už totiž nemá zájem o sedany, které jsou silnou stránkou automobilky. V oblasti SUV ale Hyundai příliš na výběr nedává. Nepomohly ani pobídky, které firma nabízela na americkém trhu.
V Číně, která má největší automobilový trh na světě, automobilka zaznamenala pokles prodeje v důsledku politického napětí mezi Pekingem a Soulem kvůli americkému systému protiraketové obrany. Odbyt na čínském trhu se ve druhém čtvrtletí propadl o 64 procent po 42procentním poklesu v předchozích třech měsících.
Skupina Hyundai Motor zahrnuje automobilky Hyundai a Kia a je pátým největším výrobcem aut na světě. Společnost vyrábí i v České republice, v roce 2008 zahájila sériovou výrobu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.