Daimler udal i sám sebe, když před třemi lety evropské úřady informoval o praktikách německých automobilek. Učinil tak zřejmě proto, aby se vyhnul následné pokutě. Aby však získal pozici korunního svědka, nesměl Daimler o svém kroku informovat nikoho dalšího.
A právě to vadí BMW, která s Daimlerem široce spolupracuje. \"Důvěra je naprosto poškozena,\" zní podle Süddeutsche Zeitung z automobilových kruhů. BMW chce nyní podle mnichovského listu přezkoumat spolupráci například v oblasti nákupu autodílů, zpomalit by se mohla i výstavba čerpacích stanic pro elektromobily, na níž chtěly obě automobilky spolupracovat.
Podobný krok jako Daimler v roce 2014 loni učinila také automobilka Volkswagen. Vzhledem k tomu, že byla druhá, nemůže doufat, že by se vyhnula celé pokutě, pokud o ní Evropská komise rozhodne. Taková pokuta může být přitom velmi vysoká. Loni EK vyměřila pokutu čtveřici výrobců nákladních aut v celkové výši tři miliardy eur. Automobilka MAN, která je dceřinou společností Volkswagenu, tehdy jako jediná nemusela platit nic, protože s úřady spolupracovala jako korunní svědek.